úterý 27. března 2012

Jak pečuji o svou pleť

Je na čase přidat také něco do kosmetické rubriky. A čím jiným začít, než tím, co sama používám. Základem krásného a zdravého vzhledu je čistá pleť. Klasický postup odličování a péče o pleť zvládá asi každá žena. Důležité ale je vybrat si tu správnou kosmetiku pro svůj typ pleti (o typologii pleti a vhodných produktech chystám také samostatný článek). Já mám pleť smíšenou, tedy klasická mastnější T zóna a sušší tváře, což je nejrozšířenější typ. A dneska vám představím mé pomocníky, kterými svůj obličej hýčkám:-)

ČIŠTĚNÍ
           zleva: Nivea Visage oživující čistící pleťový gel Aque Sensation, Nivea Visage osvěžující čistící pleťové mléko, Nivea Visage odličovač očních partií
               s dvojím efektem, Clinique Clarifying Lotion Clarifante 2 (pleťová voda pro smíšenou pleť)

Čistící gel: Jak jsem již zmínila, základem je čistá a svěží pleť. Já každé ráno a večer používám čistící gel od Nivei Visage. Díky jemným bublinkám a částečkám působí i jako velmi jemný peeling. Pleť je po něm svěží, čistá, matná a hydratovaná. U spousty čistících gelů se mi už stalo, že mě pleť po použití pnula. S tímto jsem ale spokojená a můj obličej je jemný na dotek.
Pleťové mléko: Jelikož používám každý den pudrový make-up a líčím se, je pro mě naprosto nezbytné řádné odlíčení celého obličeje. Včera jsem si zrovna pořídila toto nové mléko od Nivei. Řekla jsem si,že když už mám gel a odličovač očí, proč nezkusit i mléko (jinak nejsem na tuto značku nějak fixovaná). Mléko mě celkem mile překvapilo. Je jemné, příjemně voní a opravdu dobře odlíčí make-up. Je dokonce tak jemné, že se s ním smí i odličovat oči. Já ale na oči i přesto doporučuji speciální odličovat tomu určený. Na aplikaci používám klasické vatové tampónky (a to jsem na zadní straně obalu dokonce četla, že je možno aplikovat konečky prstů - no nevím, co by jsem jimi odlíčila:-)
Odličovač očí: Tak na tento odličovač nedám dopustit. Před ním jsem používala také dvousložkový, ale od Sephory - mimochodem také moc doporučuji. Takhle olejová konzistence mi přijde pro oči úplně dokonalá. Odličuje skoro sama:-) Důležité je oči nedřít. Já vždy nanesu malé množství (předtím protřepu,aby se složky smíchaly) na tampónek a lehce přiložím na zavřené oko. Nechám chvíli působit a poté setřu oční make-up po směru řas. Jednoduché, šetrné a účinné:-)
Pleťová voda: Tato pleťová voda je má neoblíbenější. Clinique jako takový má hodně kvalitní produkty. Je hypoalergenní, neparfémovaná a odstraní i ty nejjemnější nečistoty. Číslo 2 na obalu značí řadu podle typu pleti, tudíž mou smíšenou. Hydratuje zároveň eliminuje mastné partie obličeje. Bohužel nepatří mezi nejlevnější, ale pokud budete mít zájem si ji koupit, doporučuji nejdříve zajít do obchodu (např.Sephory) a zjistit jaká řada je vhodná právě pro vás, a poté se kouknout na internetu, kde se dá sehnat za cenu znatelně nižší.

DENNÍ A NOČNÍ PÉČE
              zleva: Mary Kay Balancing Moisturiser, Garnier Essentials Hydrating day care, Garnier Essentials Hydrating night care

Vyrovnávací hydratační krém: Tento krém jsem si pořídila, když jsem se registrovala jako Mary Kay kosmetická poradkyně. Je z řady číslo 2, tzn. právě pro smíšenou pleť. Hydratuje a nezanechává pocit mastnoty. Je určen ke každodennímu použití jako denní i noční krém, ale já ho používám je občas, když potřebuji obličeji dopřát akutní hydrataci a "vyléčit" občasné pleťové bolístky:-)
Denní krém: Krémy od Garnieru jsem začala používat poměrně nedávno. Dříve jsem používala spíše lékárenské přípravky jako Eucerin nebo Vichy. Ale postupem času jsem si uvědomila, že nemám tak špatnou pleť na to, abych musela používat vyloženě léčivé produkty pro osoby trpící akné. A tak jsem hledala nějaký lehký svěží krém a úplnou náhodou narazila na ty z řad Garnier. Konkrétně tento obsahuje výtažky z růží a poskytuje 24 hodinovou hydrataci. Používám ho vždy ráno po vyčištění pleti gelem a pleťovou vodou. Je i dobrým podkladem pod make-up. Vydrží a pleť se po něm nemastí.
Noční krém: Noční krém je nutno pořizovat dohromady s denním. Krém na noc by měl být hutnější (ale ne těžší) a obsahovat regenerační látky, aby si pleť přes noc odpočinula. Jsem zastáncem nemíchání značek krému, co se týče právě denního a nočního. Většinou jsou dělané tak, aby spolu dosáhly co nejlepších výsledků. Tento od Garnier obsahuje extrakty z lopuchu, který napomáhá právě regeneraci v průběhu spánku. Je hutný, ale zároveň lehký, takže pleť zbytečně nezatěžuje. A ráno je obličej svěží, odpočinutý a nemastný.

NA NEDOKONALOSTI  PLETI
            zleva: Vichy Normaderm Tri-Activ, Garnier Pure Active Anti-spot roll-on

Péče proti nedokonalostem od Vichy: Tato péče je inspirovaná chemickým peelingem a opravdu pomáhá v boji s akné. Je vhodná ale nejen pro jedince, trpící akné, ale také jako občasná výpomoc, když se vašemu obličeji zrovna "nedaří". Na pleť působí nejen spousta vnějších znečišťujících vlivů (smog, prach, atd.), ale také například naše pocity jako je stres a únava. To vše může být příčinou nějakého toho pupínku. A právě pro tyto situace je tento krém jako dělaný. Já ho používám velmi výjimečně, a jen jako noční péči, když se mi na obličeji objeví nějaké nedokonalosti. Krém je vysuší a zahojí.
Roll-on:  Tahle věcička je hodně šikovným pomocníkem při hojení pupínků. Díky kuličce se dobře nanáší a lokálně léčí. Pupínek vysuší pouze v jeho místě, takže si zbytečně nevysušujete pleť jako při použití krému proti akné. A neskutečně dlouho vydrží:-)

PÉČE O RTY
            nahoře zleva: Not Soap Radio Exfoliate Brown Sugar Lip Scrub, Not Soap Radio Shiny Lips, dole: Labello Milk & Honey

Peeling: Tuhle úžasnou sadu péče na rty jsem dostala od mé kamarádky k Vánocům. Peeling nádherně voní a i chutná protože opravdu obsahuje třtinový cukr. Mým problémem je, že se mi rty dost vysušují a tak jednou tak za 14 dní používám tenhle peeling, abych ze rtů odstranila suché šupinky a tím je zjemnila. (k zakoupení ZDE)
Balzám s leskem: Používám ho v společně s peelingem, kdy si rty natřu tímto balzámem abych je po peelingu hydratovala. Balzám funguje zároveň i jako lesk a má příjemnou vůni a sladkou chuť. (k zakoupení ZDE)
Labello: Asi nejznámější jelení lůj vůbec. A také určitě jeden z nejúčinnějších. Konkrétně tento mám na nočním stolku a používám ho vždy před spaním. Ráno jsou tak mé rty hydratované, bez popraskaných koutků.

PLEŤOVÉ MASKY
            pleťové masky Balea zleva: maska s vůní malin - limitovaná edice, slupovací maska s jantarem, hydratační maska s aloe vera

Nedávno jsem byla v DM Drogerii doplnit kosmetické zásoby a hledala jsem něco, čím bych svou pleť po tuhé zimě trochu přivedla k životu. A všimla jsem si právě těchto pleťových masek. Mají jich na výběr asi 6 druhů. Mě zaujaly tyto tři. Ještě jsem je nezkoušela, takže nemůžu posoudit jejich účinek. Ale vybírala jsem podle toho, jak bych si představovala jarní probuzení pleti.Každá z těchto masek je na dvě aplikace a mají je v každé Dm Drogerii za cca 17 korun.
Maska s vůní malin: Relaxační maska. Maliny samy o sobě mají detoxikační účinek a zároveň spolu s vanilkou působí jako aromaterapie. Obsahuje také panthenol, mandlový olej a bambucké máslo, které pleť hydratují. 
Slupovací maska: Obsahuje jantar, který pleť čistí. Slupovací efekt zas odstraní odumřelé buňky, nečistoty a mastnotu.Další účinné látky jako bisabolol a vilín pleť zklidňují a chrání před podrážděním.
Hydratační maska s aloe vera: Aloe vera je v kosmetickém průmyslu velmi často používaná surovina. Je známá pro své blahodárné hojivé účinky a tak se není čemu divit, že je skoro ve všech výrobcích co se pleťové péče týče. Tato maska hydratuje a redukuje pocit pnutí kůže. Obsahuje také jojobový olej a med, který udržuje pleť přirozeně vláčnou.

V letních měsících ještě často používám termální vodu ve spreji od Vichy. Na tu také nedám dopustit. Ale o letní péči až příště:-)

A jak pečujete o pleť vy?! 
Máte zkušenosti s mými produkty?! Jak vyhovují právě vám?!
Napište mi do komentářů vaše názory, popřípadě co by vás ohledně kosmetiky zajímalo příště.

Já doufám, že jsem na nic dnes nezapomněla, ale jak tak na to koukám, tak asi ne:-) Dneska jsem měla dohromady s psaním diplomky vyloženě spisovatelský den. Škoda jen, že mi tak diplomka taky nejde tak od ruky jako psaní článků tady na blogu:-)

3 komentáře:

  1. Kde se dá ten peeling a balzám na rty koupit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veškeré dostupné produkty značky Not Soap Radio naleznete na www.notsoapradio.com. Já ten peeling s balzámem mám od Vánoc, u nás jsem tuto americkou značku ještě neviděla. Pokud by peeling s balzámem nebyli v nabídce na oficiálních stránkách pak lze peeling objednat zde: http://www.edenfantasys.com/beauty-and-body/bath-shower/brown-sugar-lip-scrub a balzám zde: http://www.edenfantasys.com/beauty-and-body/lips-makeup/shiny-lip-balm

      Vymazat
  2. Ten peeling s balzámem vypadaj dobře, asi vyzkouším. :)
    Pěkná recenze, Míšo. Jen bacha na ty masky Balea, četla jsem pár článků, kde autorkám nevyhovovaly, ale je fakt, že za tu cenu to moc nebolí, když se vyhodí. Já měla kdysi nějakou slupovací a byla celkem OK, ale teď po tom co mi pleť zcitlivěla po ekzému a následné léčbě, tak bych měla strach nějakou vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře! Pokud se vám můj blog líbí, staňte se mými pravidelnými čtenáři:-)
Thank you very much for your sweet comments. If you like my blog, FOLLOW ME:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...